Wat is holistische massage therapie?

Holistische massage therapie nodigt je uit om aandachtig naar jezelf te luisteren. Om jezelf te voelen en je eigen gedachten te horen. Om te luisteren naar wat jouw lichaam aangeeft als je klachten ervaart. Dat geeft je de mogelijkheid om bewuster te worden van jezelf en om nieuwe inzichten te krijgen in waar je klachten vandaan komen.

Met deze nieuwe inzichten kan er een verandering ontstaan, in hoe je met jezelf, met anderen of met bepaalde situaties omgaat. Waardoor er heling kan ontstaan en je klachten kunnen verminderen.

O.a. stress, geestelijke spanning, emoties die niet geuit worden, oordelen naar jezelf en vast zitten in je eigen overtuigingen kunnen spanning en zelfs pijn in je eigen lichaam veroorzaken. Ze kunnen de oorzaak zijn van je lichamelijke klachten.

Tijdens de massagetherapie begeleid ik jou om contact te maken met je gevoel, om je gevoelens, je emoties en onverwerkte ervaringen te doorleven. Om jezelf te ervaren en om te zijn met wat er is.

Massage en aanraking kan op deze manier een middel zijn tot bewustwording en een middel tot het creëren van meer ruimte in jezelf.

Voor wie is deze therapie?

Ik nodig je uit om een sessie te komen ervaren als je bijvoorbeeld klachten hebt zoals: nek-, schouder-, rugpijn, hoofdpijn, andere (chronische) pijn klachten, buikklachten of vermoeidheid, ademhalingsklachten, rusteloosheid, stress, spanningen, burn-out of psychische klachten.

Ook als je gevoelens van angst hebt, je onzeker voelt, je verdrietig voelt, als je niet lekker in je vel zit. En als je het gevoel hebt dat je niet in contact bent met je lichaam, je emoties en je gevoelens ben je van harte welkom.

Holistische massage therapie kan heel goed als aanvulling dienen op een behandeling door een reguliere arts, of op behandelingen van bijv. een psycholoog of psychotherapeut.

Waar bestaat de sessie uit?

De sessie duurt ongeveer 80 minuten en bestaat uit een massage, een oefening en een voor- en nagesprek die gericht zijn op bewustwording.

Ik kan tijdens de massage gebruik maken van klassieke- en energetische massage, holistic pulsing, voetreflexmassage en chakramassage.

Klik hier voor prijzen.